TEMA 17: NIETZSCHE
(LIBRO DE TEXTO)
A CRÍTICA DA TRADICIÓN OCCIDENTAL
(Páx. 353-360)
(Test)
1º) Anos do nacemento e morte de Nietzsche:
1844-1900 |
2º) Na filosofía de Nietzsche poden distinguirse 3 períodos: sinala os tres elementos que Nietzsche exalta en cada un destos tres períodos:
DIONISOS/ILUSTRACIÓN/VIDA |
3º) ¿Cal sería, según Nietzsche, a filosofía occidental que instaura o dogmátismo?
O PLATONISMO |
4º) A Ontoloxía de Nietzsche presenta tres tipos de directrices críticas: ¿cales son?
CRITICA DA MORAL/CRITICA DA METAFÍSICA/CRITICA DAS CIENCIAS POSITIVAS |
5º) Nietzsche refirese á moral como "contranatureza" debido a que, según él, tal moral se dirixe en contra de?
INSTINTOS DE VIDA |
6º) A loita da moral platónica-cristiá en contra da vida leva decir a Nietzsche "ca vida acaba onde comenza o....?
REINO DE DEUS |
7º) A moral platónica-cristiá non é outra cousa, según Nietzsche, que o síntoma da decadencia e do?
NIHILISMO |
8º) Según Nietzsche, a palabra "verdade" designa simplemente cousas que hoxe chamamos?
IMAXINACIÓNS |
9º) ¿É certo ou falso que, según Nietzsche, o ser humano non necesita de Deus para saberse libre?
CERTO |
10º) ¿Qué tipo de exaltación expresa a moralidade de Nietzsche?
EXALTACIÓN DA VIDA |
11º) ¿Cómo define Nietzsche ós filósofos que creen cas cousas non poden derivar deste mundo terreo senon que veñen directamente de Deus ou doutros mundo?
FILOSOFOS DOGMÁTICOS |
12º) Según Nietsche a ontoloxía tradicional considera ó ser como algo fixo e inmutable. Isto implica que tal ontoloxía é: ¿estática ou dinámica?
ESTÁTICA |
13º) Según Nietzsche a ontoloxía tradicional manifesta comprensión o rechazo (prexuizos) ante manifestacións vitais como o horror ante a morte ou a vellez?
PREXUIZOS |
14º) Sinala 4 categorías a través das cales, según Nietzsche, a razón humana intenta aprehender o ser?
UNIDADE/IDENTIDADE/CAUSALIDADE/FINALIDADE |
15º) Según Nietzsche a función das categorías do ser consiste en permitir ó ser humano sobrevivir nun mundo de devir. Gracias a tales categorías o ser humano pode coas tres constantes seguintes:
REPOUSO/SEGURIDADE/CALMA |
16º) Según Nietzsche intentar opoñer o mundo verdadeiro do ser ó mundo cambiante do devir non é mais cunha?
ILUSIÓN OPTICO-MORAL |
17º) Unha das consecuencias da manter unha perspectiva estática acerca do ser é o?
NIHILISMO |
18º) Según Nietzsche dividi o mundo nun verdadeiro (o do ser) e outro aparente (o do devir) non é outra cousa que un síntoma de vida?
DESCENDENTE |
19º) ¿Cal é a facultade, según Nietzsche, que impulsa ó ser humano a crear categorías existenciais a traves das cales intenta "momificar" a realidade mediante conceptos e etiquetas?
A VONTADE DE PODER |
20º) ¿Cal é o termo que, según Nietzsche, utilizamos para expresar e significar unha multiplicidade de cousas ou realidades individuais que nunca son idénticas?
CONCEPTO |
21º) ¿É certo ou falso que, según Nietzsche, os conceptos non prescinden arbitrariamente das diferencias individuais?
FALSO |
22º) ¿Cómo denomina Nietzsche ó conxunto de xeneralizacións ou ilusións que o uso e o costume vieñeron imponiendo a través do tempo?
VERDADE |
23º) Sinala as duas fases que permiten, según Nietzsche, a formación dos conceptos:
PASO DA SENSACIÓN Á IMAXE/PASO DA IMAXEN Ó CONCEPTO |
24º) ¿É certo ou falso que, según Nietzsche, entre o mundo do suxeito e do obxeto non caben correspondencias lóxicas como a causalidade ou a finalidade?
CERTO |
25º) ¿Cal ó o tipo de relación ou comportamento que cabería establecer, según Nietzsche, entre o suxeito e o obxeto?
COMPORTAMENTO ESTETICO (creativo e efímero) |
26º) ¿É certo ou falso que, según Nietzsche, a través dos conceptos se pode cegar a penetrar na orixe e na verdades das cousas?
FALSO |
27º) Nietzsche critica a ciencia positiva porque ésta leva a cabo acerca do real unha?
MATEMATIZACIÓN |
26º) Según Nietzsche o modelo matemático da naturaza baséase: ¿na cantidade o una calidade?
CANTIDADE |
27º) Según Nietzsche nas leis da naturaza coñecemos os seus efectos ou a sua esencia?
EFECTOS |
28º) Nietzsche non ataca á ciencia en sí senón as metodoloxías empregradas por algún científicos. Sinala duas de esas metodoloxías:
MECANICISMO/POSITIVISMO |
29º) Según Nietzsche: ¿son as ciencias quenes explican o ser humano ou é o ser humano quen explica as ciencias?
O SER HUMANO EXPLICA AS CIENCIAS |