TEMA 5: SANTO AGOSTIN
(LIBRO DE TEXTO)
RAICES ANTROPOLÓXICAS DO PENSAMENTO AGOSTIANO
(TEST)
1º) O punto de partida para a búsqueda da verdade, según Santo Agostín; ¿está no exterior ou no interior?
INTERIOR |
2º) ¿Cómo denomina Santo Agostín o proceso que leva ó ser humano máis alá de si mesmo?
AUTOTRANSCENDEMENTO |
3º) Cales son os dous pasos que, según Santo Agostín, interveñen no proceso de autotranscendencia?
EXPERIENCIA INTERIOR DA MUTABILIDAE/INMUTABILIDADE DAS IDEAS |
4º) ¿Cal é o lugar das ideas, según Santo Agostín?
MENTE DIVINA |
5º) ¿Qué teoría elabora Santo Agostín para explicar como a alma humana coñece as ideas?
TEORÍA DA ILUMINACIÓN |
6º) ¿É certo ou falso que, según Santo Agostín, o entendemento humano "ve" as verdades na mente divina?
FALSO |
7º) ¿Con quen identifica Platón, na República, á idea do Ben?
SOL |
8º) ¿É certo ou falso que, según Platón, do mesmo xeito co sol ilumina as cousas sensibles, o ben ilumina as intelixibles?
CERTO |
9º) A quen lle correspondería, según o Neoplatonismo, a función iluminadora das ideas?
DEUS |
10º) ¿É certo ou falso que Santo Agostin acepta a tesis neoplatónica da existencia dunha escala do real desde Deus á materia?
CERTO |
11º) Según Santo Agostín é certo ou falso ca alma é "veciña de Deus"?
CERTO |
12º) Según Santo Agostín que parte da alma éstaría en contacto con Deus?
O ESPÍRITU (PARTE SUPERIOR) |
13º) Según Santo Agostín a iluminación divina que permite ó home coñecer a verdade:¿está en acordo coa natureza humana ou é un favor divino extraordinario?
ACORDE COA NATUREZA HUMANA |
14º) Ademáis do coñemento: ¿en qué outro lugar está presente, según Santo Agostín, o impulso de autranscendemento?
VONTADE |
15º) Santo Agostín sitúa o ámbito da consecución da felicidade: ¿no propio home ou fora do home?
FORA DO HOME |